Robert Zeman: Je možné administrativně omezit tranzit nákladní dopravy Vodňanskou ulicí? V Rakousku to jde
Již více jak rok se vedou diskuse ohledně přeložky. Píší se petice pro podporu přeložky z důvodu zklidnění dopravy ve Vodňanské ulici. Vím, že se opakuji, ale dnes přidávám i fotografii.
V obcích okolo Vídně, včetně hlavních a mezinárodních tahů, dokázali zakázat tranzit automobilů nad 3,5t. Administrativně tak zklidnit dopravu a vyvést náklaďáky pryč od škol a přechodů na kapacitní komunikace.
Opakovaně jednoduchá otázka, pokud něco takového jde u sousedů, nota bene při mnohem větším dopravním zatížení, proč by to nemělo být možné u nás?
Zakázat průjezd dopravních prostředků nad 3,5t od Těšovic do Prachatic a nechat je jet po kapacitní cestě od Stopařky po obchvatu Vitějovic na přeložku navazující od bývalého Šumavanu směrem na Volary.
Doprava by se zklidnila a dostala na úroveň místní, tak jak je tomu ve Zvolenské či jinde. A problém obchvatu by byl vyřešen v postatě zdarma a ihned.
Co si přeji? Aby na tato slova reagovali veřejně vedení města i představitelé úřadů, které mají v pravomoci značení řešit.
Když nic, alespoň se povede veřejná diskluse, která argumenty vyvrátí nebo potvrdí, že tato cesta řešení snížení zatížení Vodňaské ulice je tak jako v Rakousku realizovatelná.
A my, představitelé veřejné správy - lhostejno zda politici nebo úředníci, budeme mít čisté svědomí, že jsme se snažili prověřit všechny relevatní cesty, jak řešit problematiku zklidnění dopravy v této části města co nejdříve a účinně i s ohledem na další parametry této kauzy.
Robert Zeman, zastupitel
P.S. Ostrůvky v křižovatkách nebo u vjezdů mají krásně osazené trvalkami - uděláme to samé - dole u Penny i jinde? Velmi se za to přimlouvám.