Robert Zeman: Je možné administrativně omezit tranzit nákladní dopravy Vodňanskou ulicí? V Rakousku to jde

11.07.2016 19:26

 

Již více jak rok se vedou diskuse ohledně přeložky. Píší se petice pro podporu přeložky z důvodu zklidnění dopravy ve Vodňanské ulici. Vím, že se opakuji, ale dnes přidávám i fotografii.

 

V obcích okolo Vídně, včetně hlavních a mezinárodních tahů, dokázali zakázat tranzit automobilů nad 3,5t. Administrativně tak zklidnit dopravu a vyvést náklaďáky pryč od škol a přechodů na kapacitní komunikace.

 

 

Opakovaně jednoduchá otázka, pokud něco takového jde u sousedů, nota bene při mnohem větším dopravním zatížení, proč by to nemělo být možné u nás?

 

Zakázat průjezd dopravních prostředků nad 3,5t od Těšovic do Prachatic a nechat je jet po kapacitní cestě od Stopařky po obchvatu Vitějovic na přeložku navazující od bývalého Šumavanu směrem na Volary.

 

Doprava by se zklidnila a dostala na úroveň místní, tak jak je tomu ve Zvolenské či jinde. A problém obchvatu by byl vyřešen v postatě zdarma a ihned.

 

Co si přeji? Aby na tato slova reagovali veřejně vedení města i představitelé úřadů, které mají v pravomoci značení řešit.

 

Když nic, alespoň se povede veřejná diskluse, která argumenty vyvrátí nebo potvrdí, že tato cesta řešení snížení zatížení Vodňaské ulice je tak jako v Rakousku realizovatelná.


A my,  představitelé veřejné správy - lhostejno zda politici nebo úředníci, budeme mít čisté svědomí, že jsme se snažili prověřit všechny relevatní cesty, jak řešit problematiku zklidnění dopravy v této části města co nejdříve a účinně i s ohledem na další parametry této kauzy.

 

Robert Zeman, zastupitel

 

P.S. Ostrůvky v křižovatkách nebo u vjezdů mají krásně osazené trvalkami - uděláme to samé - dole u Penny i jinde? Velmi se za to přimlouvám.